Halm, staket och W-gos

1kommentarer

Efter att jag donat med lite annat på fm så tog B-rolle oss till Annelie. Annelie och jag skulle bygga staket men först skulle vi hämta en rundbal med halm, B-rolle fick ställa upp som transportör. När vi kom hem så åt vi mat som Andreas hade lagat, mums.


Med hjälp av sin pappa provsatt W hästarnas halmbale

Sedan var det bara att på med stövlarna för att fortsätta med staketet. Annelie hade förfixat med att spetta upp hål där stolparan skulle stå, så det var bara för mig att gå runt och banka ner dem. Tur att hon överlämnade det till mig, det är inte lätt att balansera på en pall när man snart är i åttonde månaden. Man kan ju nästan tycka att hon inte borde spetta me, men jag vet ju hur jag själv var, så det är bara att finna sig den blivande moderns görande. Det skiner om henne, full av energi, massor på gång, tålamod till tusen. Du är för härlig Annelie.
Tack för en trevlig em med dig och din härliga familj.

När vi inte längre såg vad vi gjorde så gick vi in för att fika. Gott te och knäckemacka med ost satt fint efter kvällens staketbyggande.


Te är gott, tycker W


När flygplanet kommer ska man hålla för öronen


När morbror Dennis gör mål, ska man klappa händerna


Lasta av och lasta på, hela tiden är det något som ska grejas


Andreas fiska kollar på medan vi fikar och pratar. Tycker det ser ut som om han ville säga något.
Eller bara rapa, lite.

Då var det torsdag och klockan är snart läggdax. Ska bara först!

:-))

1 kommentarer

Fia

16 Oct 2009 19:04

Mys/jobb tid med fina, goa familjen.. Härliga kort. Kramar Fia

Kommentera

Publiceras ej