Som en stock

1kommentarer

Jag har sovit som en stock i natt, men vaknade av att någon pratade inne i rummet. Jag låg med huvudet in mot väggen så jag hörde bara vissa ord. Jag vänder mig om sakta och inser då att det är min tv som står på, jag hade lyckats somna till reprisen på dansbands vad-det-nu-heter. Som sagt så måste jag sovit mycket gott.
Men det var ju sjusova väder ute så det är ju inte så konstigt. Gozzi tittade på mig med stora ögon då jag kravlade mig upp ur sängen, så det vara bara till att ta en runda med honom. När han hade avklarat sin behov utan att nämna några namn så gick jag för att packa. Det skulle bli en tur till det underbara öland idag. Jag behövde inte ens tänka hela ordet för att Gozzi skulle stå givakt vid dörren. Tog en liten tripp till Ikea me, bara en liten. Sedan så bar det av över bron och vidare till stugan. Gozzi blev överlycklig och sprang som en tok i trädgården. Nosade och kissade på varje litet strå. Jag gick runt för att kolla lite medan elden i spisen värmde upp huset. Nu sitter jag här mätt och belåten och njuter efter skaldjurssoppan och lite godis till efterrätt. Ska snart sätta igång och städa, för till helgen kommer min lillebror och ska hjälpa mig såga ner en stor björk som jag tror är ihålig. I morgon ska jag plocka äppel, hela gräsmattan är täckt. Några ska till komposten, några ner i magen, några till grytan och så några till de vilda svinen.


En Trion "hjärt" kaka hade suttit fint

Ha nu en fortsatt trevlig kväll och passa på att njuta av tända ljus och något gott att smaska på.

:-))

1 kommentarer

emmie

10 Nov 2009 21:12

va söta kakorna blev =) hoppas dom va lika goda som fina.

Kommentera

Publiceras ej