Före och efter

0kommentarer

I går morse ringde min klocka halv 8 och jag lovar att jag var så trött att ögonen ville inte öppna sig. Jag trevade mig runt för att hitta mina grejer jag skulle ta med till Öland. Men först en runda med Gozzi, sedan hämta Linnea och så en runda till affären (fika) och så hem till Annelie och W. Det är alltid så mysigt att fika hemma hos Annelie. Sedan körde Linnea och jag vidare till Öland, Thomas och barnen skulle komma och sova över. På kvällen grillade vi och hade jättetrevligt. Så kollade vi på när Ola vann Körslaget. Vi försökte att komma i säng rätt så tidigt för att klockan 7 skulle vi upp, Thomas skulle hjälpa mig att såga ner min stora björk som stod intill stugan. Jag kan inte säga att jag var piggare när klockan ringde denna gången, men Linnea hade pratat en halvtimme innan så var ju inte helt nyvaken. Upp för att fixa frukost så Thomas kunde sätta igång. Klockan nio dök Jimmie och resten av barnen upp för att hjälpa till. På med arbetshandskarna och så ut för att bärar ris.


Så här såg det ut före



och så här såg det ut efter

Alla har varit så duktiga, barnen har jobbat och slitet. Det var mycket att förbereda innan Thomas kunde fälla, det skulle mätas och riktas, grenar skulle sågas bort. Trädet hamnade på det stället som Thomas hade planerat och det var inte utan att man stod och höll tummarna att allt skulle gå bra. Nu ligger björken i småbitar och bara väntar på yxan. Lite konstigt ser det ut, man har varit så van vid att se den där stora björken med sina bollar bakom huset. 

Tack kära lillebror för hjälpen med allt arbete
och
tack Jimmie för att du ställde upp och hjälp till
naturligtvis ska de duktiga barnen me få ett
jätte TACK

Nu är det snart jobbet, men en kopp te ska först intagas.
:-))

Kommentera

Publiceras ej