Dingla med benen

2kommentarer

När W och jag hade ätit frukost så gick vi en runda med Gozzi. När vi kom tillbaka så skulle vi ge hästarna lite hö, men jag var tvungen att förts hämta ner hö från höloftet. Fram med stegen och så var det bara till att börja ta ner hö eller kasta och det var just då det hände det som inte fick hända. Stegen blev träffad av en höbal och så var stegen borta. W pekade på stegen och sa, "mommo, oj oj oj". Så där satt jag och dinglade med benen. Vad gör jag nu då? Jag funderade på lite olika lösningar och på vad jag hade för olika hjälpmedel. När jag vände mig om så såg jag alla höbalar så det var bara till att kasta ner några så jag hade att hopp i. W skrattade och skrattade och skrattade. Tur att man kan roa någon.  :-)
När vi hade mockat så gick W runt och delade ut äppel till hästarna ( dela ut=kasta på hästarna)


En till dig......


och en till mig...


När vi var klara med det gick vi in och lagade mat. W passade på att busa när jag var upptagen med maten. Gozzi fick vara vara häst, katten en slungboll, mammas krukväxt blev plockad i bitar och soff kuddarna hamnade på alla möjliga konstiga ställen



Måla en leende gubbe av mammas mage var uppskattat


Så en godnatt puss på den lilla magen

Nu är klockan jättemycket. Jag ska berätta varför om några timmar

Puss och kram

:-))

2 kommentarer

emmie

20 Nov 2009 17:07

gulliga kort =) va roligt att byxorna bara ville dansa, det låter som ett bra tecken haha. kram

Fia

20 Nov 2009 22:09

Så mysigt, tur det gick bra med hoppet. Jag hade nästan trott att läsningen vidare var... och då tog William stegen och hjälpte en mormor i nöd... med tanke på hans uppfinnerikedom :-)

Kram kram

Kommentera

Publiceras ej