Va tog solen vägen?

0kommentarer

Ställde klockan, för idag skulle det bli en strålande dag med sol och 28 grader. Kan ju vara så att jag är lite ivrig, klockan är ju bara 07.30. Vi kanske har fått skåneväder, grått och mulet på morgonen och strålande väder framåt fm. Men om jag tittar långt bort i väster ser jag en strimma av hopp, blå himmel. 
Idag fyller min mamma år, pappa skulle bjuda henne på restaurang i Borgholm. De skulle åka över dagen på en liten tripp med god mat och fikastopp. Jag grattade mamma igår med vin, paket och en stor blomma som hon kunde hänga ute. Jag tog även med en kladdkaka som nog fick följa med i fikakorgen till Öland idag. 
Kom hem rätt så sent i gårkväll efter en helt underbar promenad till Långö. Med en bunt rabarber under armen som skulle levereras till GN`s mamma, blev det te och goda kakor när vi kom fram. Nikon var med och på balkongen hittade vi lämpliga objekt att rikta linsen mot.


Denna hittade jag i rabatten, innan jag körde. Kunde inte motstå.


Pelargonia



Oj, då! Nu är det dax att sätta fart mot dagens äventyr.

HA EN BRA DAG!
:))



Kommentera

Publiceras ej