Sörmlandsleden

1kommentarer

När jag var hos Uppfödaren Annica en av gångerna i år så visade hon mig till Sörmlandsleden. Denna led är indelad i olika långa etapper med varierande svårighetsgrad. Sörmlandsleden är 100 mil och en av Sveriges längsta natur-och Kulturvandringsleder. Den sköts och utvecklas av Föreningens medlemmar. Ca 180 av föreningsmedlemmar arbetar ideellt med att hålla leden, rastplatser, skärmskydd mm i gott skick så att många människor har möjlighet att vistas i naturen och få ett friskare och rikare liv. 
Annica, jag och två av Gozzis syrror strosade runt där på leden i någon timme. När vi var där så var det is, snö och tö men ändå så vackert. Många fina byggnader som tack vare leden rustats upp och bevarats. Jag ska med all säkerhet återvända till denna led och utforska den ytterligare.
Ta en titt du me och blir sugen. www.sormlandsleden.se 


Bara att välja


Så här glad blir man 

:)

1 kommentarer

Annelie

28 May 2009 20:51

Hej! En sådan vandringsled skulle jag vilja ta mig an, med väska på ryggen me god fika och gott sällskap så skulle det inte vara någon match! Kram kram

Kommentera

Publiceras ej