Snöar det eller?

0kommentarer

Efter att jag sovit idag skulle jag ta mig ut för att gå en liten Gozzirunda. Lite yrvaken och smala springor till ögon, trodde jag nästan att det snöade.


Alla frukträd som stått i blom släpper nu sina blommor och i blåsten far de runt i luften och en vit matta skapas. Men vilket gott väder det varit. Efter Gozzis och min lilla sväng så körde vi till L-by för att uträtta några ärende åt pappa. Apoteket ska man ju inte besöka en måndag och inte när man sovit efter natt två och man vet att man har en natt till att jobba. En timme tog det lilla besöket, så skulle vi ju tanka och det hade ju inte bara vi kommit på att det behövdes. När vi ändå var utåt så stannade vi för att handla och kön var lika lång som jag var trött. Lön för vissa men inte för oss som får lön av kommunen. Den som spar han har.
Löneförmånen inatt består av att jag kan blogga på arbetstid.
:-)

 

Kommentera

Publiceras ej