Hungrig

2kommentarer



Vad gör man inte för sin arbetskamrat. Asta som min jobbarkompis heter håller på att trimma sig inför sommaren. Hon har gått upp några kilo och nu försöker hon att bli kvitt dessa på min bekostnad. Jag har varit så hungrig i natt att jag nästan skulle kunna tänka mig att äta kokt höna som är det västa jag vet. Ja vet att jag skulle kunna äta ändå, men hur kul är det att någon sitter och smaskar och man själv får suga på en näve luft. För att inte fundera så mycket på mat, har jag funderat över konstiga ord. En del är ju väldigt logiska, men andra måste ha kommit till av ett misstag, de går ju inte ens att stava för en vanlig människa.
Kommer ni ihåg Lilla Sjöjungfrun, hon hade fått hjälp av en fågel med ord som hon ville lära sig. Snuteplatte= ? Dinkelhoppare= ? Tänk till lite nu.
Jag för min del funderade svärord, helvete, vad kommer det av. Enligt uppslagsboken så är helvete ett sammansatt ord av Hel, dödens gudinna i nordiska mytologin och "viti", som betyder straff.
Adams äpplet är ju som bekant en broskknöl på manliga stuphuvudet, det kommer av en föreställning att den förbjudna frukten (äpplet) fastnade i Adams hals. Hm, jaja. visste inte att det var ärftligt.
Det var många flera ord som man funderade över när hungern tilltog. men nu är magen glad igen efter en hel burk med köttsoppa och en stor kopp te. Asta sitter nog där hemma och luktar på något matrecept och äter kallt vatten med sked.
Nu är det dax för Gozzirunda sedan sängen för min del.
Ha en trevlig söndags förmiddag.
:-))


2 kommentarer

Fia

03 May 2009 20:46

Alexander tackar så mycket för grattandet och vi båda önskar en skön söndagskväll med stor kram från oss.

Fia

03 May 2009 20:47

Alexander tackar så mycket för grattandet och vi båda önskar en skön söndagskväll med stor kram från oss.

Kommentera

Publiceras ej