Regnet det bara öser ner.....

1kommentarer

....och jag blev så blöt om både skor och strumpor.
Chill é Dilledagen bjöd på god mat, långpromenad, blöta kläder, blöt hund och trevligt sällskap. En varm brasa och god fruktsallad passade bra till reprisen av melodifestivalen, medans tonerna av Snälla Snälla Snälla.......klingar från tv-apparaten. En lite runda upp på vinden för att bli av med en kartong som jag råkat snubbla över några gånger gav också en nostalgitripp bestående av min gamla handväska som råkade dyka upp. Väska som hamnade i en kartong någon gång på 80-talet ligger nu med innerhållet på köksbordet.  På framsidan av väska står Lotta Love med stora bokstäver, efter en låt som var väldigt poppis på 80 -talet. Min jobbarkompis på Lumalampan skrev dit låtens titel med en röd penna, än idag kallar hon mig för Lotta Love när vi träffas. Nu till vad jag hittade i väskan, massor av kvitto 1978-1982, sedelklämma, flyttkort, noteringshäfte för personkonto, identitetkort i försvarsmakten, parkeringstillstånd och massor annat. Det kostade 25 kr att ta med barnet till doktorn, gratis idag. Med tanke på att jag fick ut 1000 kr när skatten var dragen för 10 dagars föräldraledighet så gick det nog en hel del pengar till landstinget.  Jag hittde också en utskrift av ett horoskop från 1980. Jag är våg och den planeten som härskar är venus. Min lyckodag är onsdag, lyckotal är 5, lyckofärg grå, jag är diplomatisk som människotyp, min lyckosten är opal, jag ska inte ha förhållande med någon som är född i kräftan eller stenbockens tecken. Jag har lätt för att anpassa mig och jag har konstnärlig skapargåva. Jag hatar orättvisor och kan kämpa med näbb och klo för att bringa rättvisa. Ja...det kan nog stämma.


God frukt........


...blev till en underbar god fruktsallad.

Konstigt men sant!
Hjärter kung är den enda Kungen utan mustasch
i en klassisk kortlek.

1 kommentarer

Johanna och Stina

08 Mar 2009 21:50

mmm frukt.. den är slut här hemma.. men imorn ska jag äta fruktsallad ....mmmm vad gott det såg ut!

Kommentera

Publiceras ej