Jag är inte rädd....

3kommentarer

....för att polisen ska sätta en stor röd lapp på Bettan längre så nu kommer det att bli många turer till Egby. Idag, väldigt tidigt åkte pappa och jag till Egby för att packa ner det sista av deras saker. Trodde vi. Pappa satt vid köksbordet och ojade sig över att det aldrig tar slut. När vi hade fyllt hela min bil, så var det väldigt mycket kvar. Då ska ni veta att vi kört hur många lass som helst innan. Men det är inte det enda vi gort, jag har städat och pappa har formklippt min tuja och så har han gått 29 rundor i trädgården.

Då ska vi se hur många bollar det blir denna gången.


Så måste man vila och kolla så det blir bra, ringa lite me.


Nu så är den snart klar.

Det har varit en härlig dag och solen tittade fram en stund. Jag har inte hunnit gå någon runda idag för Gozzi har varit hemma hos Jimmie. (Men snart) Det har mest blivit städa, fika med pappa och så måste man kolla lite här och kolla lite där. Nikon och jag gick en runda i trädgården för att leta vårtecken och det har börjat spira, små knoppar som letet sig upp från vinterträdan.


Snödropparna växte så fint utanför uthuset.


De röda luktagott ljusen från Ikea fick vara med under fikastunden.


De första möblerna är på plats, det blev en liten mys och läshörna.

Nu ska jag gå en långrunda med Gozzi innan jag träffar John Blund. Det blir ju ingen sovmorgon i morgen heller så då vore det ju bra om jag kunde komma i säng innan det är dax att stiga upp. Önsketänk.

Nalle Puhs tankar
Ingen är perfekt.
Ty fastän Uggla var vis på många sätt och kunde läsa och skriva sitt eget namn GUGLA, gick det i alla fall alldeles tokigt med besvärliga ord som MÄSSLING eller ROSTAT BRÖD.

God Natt ;-)

3 kommentarer

Johanna och Stina

12 Mar 2009 21:40

Ser heelmysigt ut!

Sofie

12 Mar 2009 21:58

Åh, så mysigt det ser ut och vad fin tujan blev. Där kommer ni säkert att trivas alldeles fin fint... Kram Fia

Har sagt det förut men säger det igen, du tar väldigt fina kort...

Annelie

13 Mar 2009 10:04

Åh va fint du kommer att göra på Öland, kommer att vara en fröjd att få komma dit och få andas ölandvindar! Kram kram

Kommentera

Publiceras ej