13.00

2kommentarer


GRATTIS ANNELIE PÅ 28-ÅRS DAGEN



19810323 klockan 13.00 föddes en liten frusen flicka på karlskrona BB. Hon vägde 4280 och var 50cm lång hon föddes som barn nummer 375 det året. De fick lägga henne i varma filtar och göra en mössa av tubgas och så fick jag ha henne under täcket en stund, innan doktorn skulle göra sin rutinkontroll. Klockan 22.00 hade vi fått upp tempern till 36, 2 och de tycke att hon började att få lite färg i ansiktet. Tubgasen som mössa fick sitta på hela BB tiden för så fort den togs av så började hon frysa och skaka. Matning gick lysande och jag ammade i nio månader, lite värre var det med sömnen. Annelie hann bli över året innan hon sov sin första hela natt. Alltid snäll och lätt att ha med att göra, älskade att va ute och greja. Hennes yrkesval var redan avklarat i tre-års åldern. Hon skulle bli fröken. Skolväskan var packad långt innan det var skoldax och med avundsjuka blickar följde hon barnen som var på väg till skolan. Annelie har undervisat, hundar, katter, dagbarn,småsyskon, andras barn, dockor och mig då naturligtvis. Småsyskonen blev satta i skolbänken innan de kunde sitta och det var högläsning och matteräkning. Om jag har åtta kolor och vi är fyra stycken, hur många kolor får man då var? Det räknades på fingrar och tår. Annelie var alltid den som tog hand om de som behövde lite extra hjälp eller beskydd. Annelie tycket att det var alldeles för lite med ett namn och då är det ju bara att göra något åt detta, Man kan hitta på egna. Oh, vilka fina namn du har kunde man höra när Annelie räknade upp ALLA sina namn. Vad heter du? "Jag heter Annelie, Victoria, Jennyfer" svarade hon malligt. Sån var Annelie. Ja och yrkesvalet var ju redan klart så det behövdes ju inte funderas över. På en fest i Egby på Öland för tio år sedan träffade hon sin Andreas och för 18 månader sedan fick de sin lille W.
Många grattis kramar till dig min söta goa dotter.

.

Önskar din Mamma!

2 kommentarer

Annelie

23 Mar 2009 13:38

Åh tack mamma va fint nu känns det som min födelsedag! Ja vad det har hänt saker i ens liv häfftigt, och jag är så nyfiken på vad som komma ska de närmsta åren! Kram kram

Sofie

23 Mar 2009 22:44

Vad fint och härligt skrivet, tack för att vi fick vara med under Annelies första tid... Kramar Fia

Kommentera

Publiceras ej