Reprisdagen

1kommentarer

Ställde klockan på 11.30 för att jag skulle kunna kolla på reprisen av Körslaget och Let`s dance. När man jobbar helgen så missar man ju det mesta av båda eftersom jag kör hemifrån ca 20.35. Ibland så brukar vi få veta när vi kommer hem till en vårdtagare vem som åkte ut under kvällens program, men så var inte fallet igår. Gissa om jag blev förvånad att Robert W åkte ut, jag hejade ju på honom. Så nu bler det snyggErik som får bli favorit. Men att Linda fick lämna Let`s dance gör mig inget. När några av dansarna var uppe och stapplade runt så började jag packa ner min hundsamling. Den ska få mellanlanda på vinden ett tag tills jag har bestämt mig för en ny möbel med glasade sidor så att de kommer mer till sin rätt. De behöver mera utrymme nu när det finns 185 stycken jyckar i min samling (186 me Gozzi). Gozzi låg i korgen och såg lite orolig ut, han trodde nog att han med skulle hämna i en kartong. Sist hundarna var nerpackade var för 21 år sedan när jag flyttade till huset, men då var de inte så många som nu. Det finns hundar av glas, porslin, snäckor, tyg, gips, lera, sittande, stående och liggande i små korgar. Den minsta är 3 mm hög av brunt glas och den största är ca 80 cm och står på golvet. Några är värda mycket pengar och andra har ett mer personligt värde för mig.


Inta så munter över att få flytta till vinden.


Ännu en blomma att njuta av.

Jag är tacksam över;

att en av mina arbetskamrater klarade av en svår operation igår trotts sin sköra livstråd, krisen är inte över ännu, men jag håller mina tummar och tänker på hennes familj som sitter och vakar över henne i Lund.
att jag fick oväntat besök idag.
att Bettan (min bil) fortfarande håller ihop.


1 kommentarer

Annelie

19 Jan 2009 14:05

Åhh byby alla hundarna synes ngn annanstans! Kram kram

Kommentera

Publiceras ej