Jag Älskar Dig!

3kommentarer

Idag på morgonen när jag körde hem från jobbet var jag väldigt trött. Det hade blåst och snöat hela natten och man kände sig rätt så sliten efter nio arbetade nätter av tolv. Jag visste att jag var tvungen att ringa en massa samtal eftersom de flesta har telefontid på fm,innan den goa sängen väntade. Men även ett besök till distriktsköterskemottagningen skulle hinnas med för att hämta lite omläggningsgrejer. Påväg dit körde jag förbi informationsskylten, där hade någon hängt upp ett stort rött hjärta med texten "JAG ÄLSKAR DIG".  Jag skrattade lite för mig själv och blev glad av textens innebörd. Tre ord som fick mig att bli betydligt piggare, tre ord som var för sig inte påverkar lika mycket. Jag tänkte på alla som kör hem från sina jobb, trötta och slitna och då läser, JAG ÄLSKAR DIG, förhoppningsvis har dessa personer någon som väntar på dem där hemma. Så kom godnattramsan upp ur mitt minne, ramsan som jag sa till barnen vid läggdax.
God natt, sov gott, ses imorgon, puss och kram, Älskar dig.
Även om nu barnen är stora och har flyttat till egna hem, med egna barn som de läser godnattramsor för, så ÄLSKAR JAG ER för evigt mina goa ungar.

3 kommentarer

Sofie

07 Jan 2009 19:43

Vilka underbara ord. Jag säger något liknande till Alexander varje kväll och det gör så gott i hjärtat att veta att man har sina barn... Kramar

Annelie

08 Jan 2009 11:02

Åh älskar dig med mamma! samma ramsa säger jag till bubben varje kväll kram kram

Emmie

08 Jan 2009 13:38

Den ramsan kommer jag ihåg att du alltid sa. Jag älskar dig me mamma! kram

Kommentera

Publiceras ej