Julbord

3kommentarer

Nu är jag mätt, jättemätt eller rättare sagt ... utan att skriva det. Jag har varit på julbord och då är det ju alltid så att ögat vill mera än magen tål. Man äter och äter och äter och så äter man lite till trots att man är mätt eller jättemätt. Innan jag åkte på julbord så var jag på möte och då fick jag glögg och det är gott. Glögg och mandel, mums mums. Tänk så mycket mums mums man stoppar i sig i dessa tider. Hur ska detta gå? Det blir till att fasta efter jul.



Nu ska jag försöka resa mig upp från soffan för att koka lite te och blanda upp, sillen, julkorven, prinskorven, köttbullarna, osten, skinkan, omeletten, revbenen, kroppkakorna, julegröten, frukten, godiset och julmusten med.

Puss och kram

:-))

3 kommentarer

Emmie

01 Dec 2009 23:37

skönt att jag slipper oroa mig för att gå upp i vikt under juletider, med tanke på att jag inte är glad för dt som erbjuds att äta under dessa tider =)

aamanda

02 Dec 2009 08:54

tack :D



Kllade det på designa din blogg.se minns inte hur jag gjorde faktiskt :P

Sussi

02 Dec 2009 17:06

Jag brukar inte äta julbord förns på julafton för jag vet att jag blir trött på det annars och det kanske är tur. Jag spar min mage och min energi till dess. :P



Jag hoppas det! :)

Kommentera

Publiceras ej