Glögg

1kommentarer

Jag är galen i glögg och lussekatter med russinklet. Förra året så provade jag den dissade glöggen Lucia Choklad, som enligt mig var mycket god. Konstigt nog så var den svår att få tag på med tanke på att den fick bara en glöggmugg av fem möjliga. Kan ju vara lättare i år då, kan man tro. Tänkte prova lite andra nya sorter i år som tex Dufvenkrooks Amore Hjortron och så en Skogsglögg också från Dufvenkrooks. Så för första gången ska jag även koka egen glögg, en spansk glögg som har en viss likhet med sangria, med då varm förstås. Oj vad det ska mumsas och sörplas och provas när spelarfruarna ska ha sitt julklappsrim. Jag håller på att väcka upp rimmarehjärncellen med att träna på de julklappar som jag själv tänker ge bort. Just nu känns det som om den aldrig mera kommer att vakna till liv. Kan ju vara så att det krävs lite (en liter) glögg för att få den till att återuppstå.
Gillar du glögg?


Sjusovareväder tycker W

Medan Annelie är på BVC fick jag i uppdrag att väcka sjusovaren, men han är så söt då han sover så jag passade på att fotografera lite istället.

:-))

1 kommentarer

patric

08 Dec 2009 21:34

hehe russinklet ve de ja :)

Kommentera

Publiceras ej