Glädjeämne

0kommentarer

Efter ännu en natt på jobbet med dimma, dis och regn hade jag bestämt mig för att endast läsa om roliga och uppmuntrande inslag i tidningen. Men på första sidan så kunde man läsa om rånarna i Olofström och en bild på poliser utanför polisbilen. Redan här höll jag på att ge upp när jag svepte med blicken och fick se en leende Lasse Kroner me öppna famnen och me texten, en av julen höjdpunkter. Sedan fick ögonen fäste på "Glädje över nya utbildningar, så det fanns hopp om denna dagen oxå. Bort med rån, hustrumisshandel, drogpåverkad busschaufför, jordskalv och hundstöld. Istället blev det stolta föräldrar till nyfödda, en jublande glad Samuell, glada och förväntansfulla barn som fyller år, Aschberg som löser grannfejder och uppåt inför räntebesked. Fördelen var att tidningen gick snabbare att läsa idag och jag kom tidigare i säng.

Kommentera

Publiceras ej