Mustang Moped!

4kommentarer

Moppen som jag fick av pappa för många år sedan är nu framtagen. Äntligen ska den få sig en tvätt och lite kärlek. Tanken är att jag även ska köra med den så småningom.

(null)

Sadeln är trasig och måste fixas. Förhoppningsvis hittar jag någon som kan hjälpa mig med det. 

(null)

Efter tvätt blev den riktigt fin. Jag behåller den i originalskick, putsar bara till de detaljerna som går att gnida lite extra på. 

(null)

 I morgon ska tanken rengöras. Sprinten som ska sitta på pedalen är beställd och kommer i början på nästa vecka. En del av avgasröret behöver bytas, den delen har jag redan. Men en packning till avgasröret behöver jag med all säkerhet köpa, de brukar alltid gå sönder. 

(null)

Det ska ju bli fint mekarväder i helgen så det gäller att passa på. Ska bara sova lite först efter nattens jobb. 
Passar väl på att välkomna september nu då, det är ju en riktigt trevlig månad. 




4 kommentarer

S

02 Sep 2023 09:08

Så fin, en klassiker (säger hon som aldrig åkt moped i hela sitt liv, bara mc en gång ;) )
September börjar ändå lovande vädermässigt, så länge man inte bor där det är översvämningar och mygginvasion, här är det bättre. Snart lyser träden i eldsfärger som en sista fanfar inför vintern.
Lycka till med mekandet, kram!

Micke

02 Sep 2023 11:05

En riktig klassiker ju, lite putsning och lite reservdelar så är den ju redo för nya äventyr..

Lycka till med detta. :)

Ibod11 - Ingrid

02 Sep 2023 17:16

Vad fint att du nu putsar upp och fixar till moppen du fick av din pappa. Snart puttrar du omkring på den fina moppen och kanske blir både du och den beundrade :D
Kram

Gittan

03 Sep 2023 15:07

Vilken fin moppe och bra att kunna åka ut med. September kan ju bli fint i dag är det bra väder här. Soligt o skönt.
Ha en skön söndag.
( har bytt mailadress)

Kram.

Kommentera

Publiceras ej