Virvelvind och jag i svampskogen!

3kommentarer

Idag åkte min svärdotter, virvelvinden och jag till svampskogen. I vanliga fall  så brukar det finnas svamp i denna ljuvliga skogen. Hur som så hade vi en mycket trevlig förmiddag med fika, långpromenad och kurragömmalek. 

(null)

V blev väldigt fundersam över vem som ställt fram en stege mot en sten mitt  inne i skogen.  Jag tror att det finns ett litet troll som kanske bor i närheten som byggt sig en liten steg till bästa stenen. 

(null)

Naturligtvis så trodde även V det 😁

(null)

Svamp var det lite si och så med. Dessa fick stå kvar, eftersom de var de enda vi hittade. De var så söta där de stod i skogen och så blev vi lite osäkra på om det var trollets svampar.

(null)

Härlig höstdag 🥰

3 kommentarer

Anki

22 Sep 2022 07:05

En härlig dag ... och såå fina bilder!
Fina svampar, men svårt att artbestämma så här - liknar mest några små soppar ...
Ha en fin torsdag!
Kram

Ibod11 - Ingrid

22 Sep 2022 19:09

Det var ju synd att ni inte hittade några svampar men vad gör det när man har så trevligt som ni verkar ha haft :D Jag tror också att både stegen och svamparna var trollets. Helt perfekt för en liten virvelvind som kanske annars hade haft svårt att komma upp på stenen :D Härliga bilder från er sköna dag.
Kram

S

22 Sep 2022 19:51

Jag tror också att svamparna var trollets - det var för väl att ni lämnade dem kvar! Så fina bilder med solen som strålar ner bland höga träd. Vi får en del härliga dagar nu, att ladda på inför vintern.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej