Tågtripp!

3kommentarer

Med det här glada gänget var jag på östersjöfestivalen. Smidigt med tåg kan man tycka, när det funkar som det ska. Det är sex mil mellan Karlskrona och Karlshamn där festivalen ägde rum. Tåget var naturligtvis försenat på grund av elfel. Tågens avgångstider stämmer sällan då det alltid är något som hakat upp sig. Men iväg kom vi till sist och när man väl sitter där på tåget så känner man sig nöjd. 

(null)

(null)

Östersjöfestivalen är en mycket trevlig tillställning enligt mig. Mycket att se, lyssna till och trevliga små ställen som ploppat upp med mat och andra godsaker. Naturligtvis är där även marknad. Solglasögon måste testas. 

(null)

Tjerna hade kul när de testade mössor. 

(null)

Ett annat tåg som inte var försenat var festivaltåget. Vackra flickor och spelande parader och mycket annat fick vi se.

(null)

(null)

Denna bilden blir jag så glad över, mitt tokiga barnbarn som står på händer och hjular hela tiden. Kul med poliser och väktare i bakgrunden. 

(null)

Naturligtvis så blev det en hel del karusellåkning. 

(null)

Mammagos efter att mamman varit i luften en stund. 

(null)

Härlig och mysig eftermiddag och kväll med godingarna. 
Nu jobbas det för fullt i Karlskrona med förberedelserna inför skärgårdsfesten. 
Ännu mera trevligheter att se fram emot.

🤩

3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

26 Jul 2022 18:42

Oj, vad mycket kul det fanns och vad mysigt ni ser ut att ha haft det. Jag är superimponerad av alla som kan stå på händer trots att jordens dragningskraft gör allt för att sabba. Om jag kunde det skulle jag också göra det titt som tätt. Eller kanske inte nu men jag skulle ha gjort det som ung :D
Kram

S

28 Jul 2022 18:28

Det där med tågtrafiken är ett kapitel för sig, men skönt att ni kom fram till slut. Festivaler brukar vara roligast när en yngre generation är med och håller ångan uppe. 🙂 Hoppas ni får mer skoj innan sommaren är över.

Kram!

Micke

28 Jul 2022 18:58

Tågtrafiken är ju som den är, går ju inte att lita riktigt på idag.
Fint att det fungerade för er och en fin festival blev det ju.

Ha en jättefin kväll.

Kommentera

Publiceras ej