Nötknäppare!

4kommentarer

Idag har jag och nötknäpparen varit igång
i flera timmar. Gäller att passa på nu när
jag ändå inte har något annat för mig.

(null) 

En hel skål med nykläckta och nyttiga nötter
ligger nu och väntar på att få bli 
uppätna på ett eller annat sätt. 
Det mesta ska användas som ingrediens 
till min favoritgranola. Ska inhandla ingredienser i morgon när min karantän är över. 

(null)

Känner att jag gjort min del av samhällsplikten nu när jag suttit i karantän i en vecka. 
Helt ärligt så kan man ju undra hur många som skulle gjort detsamma med de ringa
symtom som jag haft. Det finns de som vägrar att testa sig nu för att de vill inte veta. 
Lite skrämmande!!

4 kommentarer

Anki

10 Jan 2022 09:03

Skönt att du mår bra - och skönt att karantänen går mot sitt slut!
Jag är näst intill grön av avund över dina valnötter, men inte illa menat!
Ha en fin måndag!
Kram

Micke

10 Jan 2022 09:55

Bra jobbat av dig tycker jag att faktiskt följa rekommendationerna och hålla sig hemma.
Härligt att du mår bättre nu.

Valnötter som är så goda...mums. :)

Ha en fin måndag nu.

S

10 Jan 2022 10:13

Du ska absolut ge dig själv en klapp på axeln för att du tar rekommendationerna seriöst och tänker på din omgivning. Skönt att du inte fick ännu värre symptom.

Så smaskens med nötter, det var ett rejält arbetspass du gjorde där. 😀

Kram!

Ibod11 - Ingrid

10 Jan 2022 15:04

Bra gjort och nu är det snart avklarat :D Jag har varit lat inför julen och köpte förpackningar med skalade paranötter och valnötter från Matsmart. Alldeles för stora förpackningar men det är ju gott att ta några nötter och knapra på lite då och då. Men det är första gången jag har gjort så för det är ju ändå något speciellt med att knäcka sina nötter. Nu har du tränat handstyrkan och det är så klart en bonus.
Härligt att du kommer ut i friheten igen och jag är så glad för att du mår bra :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej