Vacker, lättodlad och långlivad!

1kommentarer

Zinnia är så vacker att titta på. De finns i många fina färger, såsom rött, laxrosa, gult och vitt. Nästa år tänkte jag plantera Zinnia i en av mina krukor på ön. Eftersom som de trivs i soligt läge så passar de ju bra på solen och vindarnas Ö. 

(null)

Zinnian tåls att kika närmare på, se så fin blomman är. Hur är det möjligt att de är så vackra. 

(null)

När vi var på Barnens Gård så stod jag med näsan in i denna ljuva rosenbuske, vid namn Rosa pisocarpa. (Googlade jag fram när jag kom hem) Den luktade helt ljuvligt. Önskar att ni kunde känna hur fantastiskt gott den doftade. Lagom mild doft. 

(null)

Härligt väder hos mig!


1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

26 Aug 2022 19:25

Härligt sensommarväder och fantastiskt vackra blommor :D Jag förstår att du trivdes där och att stoppa näsan i väldoftande rosenbuskar är en väldigt trevlig sysselsättning. Det gäller att se upp för diverse insekter med gaddar bara.
Kram

Kommentera

Publiceras ej