Snigelfart!

4kommentarer

Poddar, musik, böcker, jag försöker med allt för att den tråkiga skrapningen ska kännas lättare att utföra. Men jag lovar, inget hjälper. Jag skrapar en timme sedan går jag ett varv eller två runt huset, dricker lite och så går jag motvilligt tillbaka till skrapningen. Man kan tror att på en timme hinner jag skrapa hur mycket som men det går i snigelfart. 

(null)

(null)

Jag försöker att se det färdiga resultatet framför mig och då går det som väl är lite bättre med det tråkiga skrapandet. Nytt tak ska det också bli innan de vite flyger. Det känns bra att alla fönster och fönsterfoder är färdigmålade. Alltid något!

(null)

Önskar er en trevlig lördag. 

4 kommentarer

Anki

04 Sep 2021 09:05

Är inte avundsjuk ... det där viktiga förarbetet är sååå tråkigt!
Önskar dig en bra lördag!
Kram

S

04 Sep 2021 12:08

Det måste förstås göras, men inte är det särskilt roligt, nej. Du får hålla fast vid hur fint det kommer att bli!

Ha en mysig helg, kram!

Ibod11 - Ingrid

04 Sep 2021 20:20

Fy, jag får ont i hela överkroppen bara av att tänka på hur du sliter med skrapandet. Jag har aldrig skrapat innan målning och ändå har jag målat tre hela hus. Visserligen var det första huset nybyggt och det andra bättrade jag på med falu rödfärg. Då behövs ingen skrapning. Det tredje huset målade jag innan den gamla färgen hade börjat flagna och det besparade mig också det trista skrapjobbet. Du är så duktig som inte ger upp utan fortsätter tills det är klart. Men så blir resultatet säkert jättefint när det är klart :D
Kram

Gittan

05 Sep 2021 08:41

Vilket tråkigt jobb men som sagt du får tänka på hur fint det blir sen när det blir klart. Visst är det mysigt med hösten, klar och hög luft det gillar jag. Kram och ha en skön söndag.

Kommentera

Publiceras ej