Sifferspel!

3kommentarer

När jag var i Thailand för många år sedan såg jag ett sådant här sifferspel. Köpte det inte då, men skickade en beställning till några andra som åkte en tid efter. Det har verkligen använts flitigt av både gammal och ung.

(null)

Ibland så får man klura lite ifall man ska lägga 
ihop summan på tärningarna eller välja vad en visar. 

(null)

Spelet går ut på att så många sifferflikar som möjligt ska döljas, helst alla naturligtvis.  

(null)

Jag behöver nog inte skriva att jag förlorade varje gång. Vad gör en eller hundra förluster i spel när jag fick vinst i sällskap. 

Trevlig helg❣️

3 kommentarer

S

08 Oct 2021 19:08

Det ser rejält ut. Kul med spel som är enkla i sin konstruktion men ändå lockar till spel och omspel. Så bra att du hade någon att spela med.

Kram och trevlig helg!

Ibod11 - Ingrid

08 Oct 2021 20:28

Det är ju tur att du är en god förlorare när det gick som det gick :D Men visst är det så att alla har trevligare om ingen blir sur. Vad bra att du kunde skicka en beställning på spelet med andra resenärer.
Kram

Micke

09 Oct 2021 18:08

Jag är hopplös på spel av det slaget men ibland kommer jag inte sist iallafall, alltid något ;)

SV: Visst saknar jag min truck i fabriken ibland, men det får över oftast ;)

Ha det bäst Lotta.

Kommentera

Publiceras ej