Långpromenad som paus

1kommentarer

Nu har jag äntligen påbörjat min skrapning av boden med många namn. Lusthuset, spelhålan, frukostboden och undantaget för att nämna några. När skrapning och grundmålning är gjord så ska taket bytas. Förhoppningsvis så är vädret med mig i sommar så att jag kan bocka av den lilla boden som färdig när hösten kommer.

(null)

Eftersom det är oerhört tråkigt att skrapa och energin inte ska ta helt slut av tristess så blir det många rundor med Eddie. Havet lockar även om det inte blir bad för Eddie varje gång.

(null)

Vägen kantas av gräs och fantastiska blomster. Hjärtegräs som ligger mig varm om hjärtat då min goa farmor och jag plockade dessa när jag var liten. Vallmo och blåklint trängs i sädesfältet, kan det bli mycket vackrare.

(null)

(null)

(null)

För den som undrar blev det ett bad för mig även igår. Denna gången på östra sidan, det är så långgrunt så jag fick nästan gå till Ryssland innan det gick att doppa sig. Svinkallt men jag gjorde det. Mycket nöjd efteråt.

(null)

Mitt enda vittne till detta bad syns på bild nedan.

(null)

Idag blir det inget bad tyvärr.

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

22 Jun 2021 20:25

Naturen är så vacker den här tiden och din ö är en alldeles speciell plats med massor att titta på. Tänk att du kan bada i havet både i öster och i väster dessutom :D Du är superduktig som verkligen genomför det du har sagt trots att det är kallt.
Det lilla huset kommer att bli så fint när du är färdig med det. Skrapning är något jag inte har ägnat mig åt men målat hus i olika storlekar har jag gjort. Och jag är väldigt tacksam för att jag har sluppit det tråkiga grundjobbet.
Kram

Kommentera

Publiceras ej