Blandade känslor!

3kommentarer

Idag på morgonen när jag lämnade jobbet så kände jag en oerhörd lättnad samtidigt som jag kände mig som en svikare. Vi har haft det grymt jobbigt på jobbet under en längre tid. Det finns inga vikarier och jag har jobbat extra trotts att jag redan jobba hundra procent. Nu när jag går på semester så vet jag att de inte kan få in någon när det fattas medarbetare. Ska försöka att njuta av min välbehövlig avkoppling som jag så väl behöver för att orka jobba igen när ledigheten är över. 

(null)

Trots att jag jobbat mycket denna veckan så har jag även hunnit med en del måsten som har hängt över mig ett bra tag. Nästnästa vecka är det redan ett år sedan kära pappsen gick bort och det fann lite bankärenden kvar att göra och så skulle alla vapen lämnas in till polisen. Vissa vapen ska säljas eftersom de är samlarvapen och det verkar ju finnas en marknad för sådant. Känner en kille som ombesörjer det som tur är så jag slipper rodda i det. Nu är allt klar och det känns oerhört skönt att få ett avslut på det som måste göras. 

(null)


(null)

Eddie har bott hos min dotter med familj en vecka nu när jag jobbat mycket samtidigt som jag har haft annat för mig. Skönt för Eddie att få kunna vara ute på dagarna i deras stora trädgård. Eddie har verkligen levt livets glada dagar med gos, aktiviteter och mycket annat. En av dagarna hade Eddie varit med svärsonen på golfbanan, Något som säkert skapade en del uppmärksamhet. Eddie hade skött sig mycket väl enligt svärsonen. 

(null)

Eftersom jag ska iväg på äventyr ett par veckor så behövde jag även packa. När jag hade plockat fram allt som jag trodde mig behöva så insåg jag att jag skulle behöva hyra en buss. Vet inte hur det kunde bli så mycket pryttlar, kläder och annat bra att ha. Hälften åkte in i garderoben igen,det här med att packa är verkligen inte min grej. 

(null)

Nu är allt instuvat i bilen och vi lämnar ön  som fick sig ett besök innan vi drar vidare i morgon. 

Nu äntligen ska det bli av! 
 


3 kommentarer

Erika

03 Jul 2021 08:24

Oh så spännande! Vart kan det tänkas bära av??? Njut av ledigheten - den är du sannerligen värd!

S

03 Jul 2021 10:04

Trist med situationen på jobbet, men det låter som att du gjort mer än din beskärda del. Tycker du gjort dig väl förtjänt av lite semester - ha en riktigt spännande och mysig resa! Tror du packat tillräckligt hihi. Själv brukar jag iofs noja hemskt över att kanske ha glömt något, och tänker inte på att det även på små orter brukar gå utmärkt att köpa en extra tandborste eller strumpor. Så ta det lugnt! Gissar att det bär av till någon vacker plats, bara njut.

Kram!

Ibod11 - Ingrid

03 Jul 2021 17:40

Jättetrist att du ska känna ett styng av dåligt samvete när det är arbetsgivare och ledning som har det egentliga ansvaret. Men jag skulle nog också känna likadant och det spelar ingen roll hur obefogat det är. Nu hoppas jag att du ska njuta och ha det skönt hela semestern och jag längtar efter att få se dig och Eddie här hos mig några dagar. Du är värd all avkoppling du kan få och dina arbetskamrater får förhoppningsvis sin semester också.
Jag tror att vi är ganska lika när det gäller packning. Men åker man i egen bil spelar det inte så stor roll om hälften är oanvänt när semestern är slut :D
Välkomna upp hit :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej