Telefonkö!

1kommentarer

Du har plats 229 i kön, beräknad väntetid 29 minuter. Att ringa till telefonbanken i coronatider är ingen bra idé. Jag skulle ringa ett samtal åt min mamma som tog exakt en minut att få svar på när jag väl kom fram. Mamma vill nämnligen slippa åka in på banken eftersom hon är rädd att bli smittad av c-19  så hon tänkte skicka mig. Det var inte så lätt som vi hade tänkt oss. Fullmakt och lite vittne på det, trodde vi. Banken är mycket rädd om sina kunder och säkerheten är väldigt hög. Hon får vänta tills det lugnat ner sig lite med smittorisken, finns inget annat att göra i dagsläget. Jag fick iallafall väldigt mycket gjort i väntan på att komma fram till banken. Väntetiden hann bli 49 minuter och på den tiden plockade jag undan resten av julen. Det gick av bara farten, så nu är det gjort.

(null)

Apan på plats igen!

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

09 Jan 2021 18:41

Bankerna är väldigt noga med att det ska bli rätt och det är nog bra. Men en bevittnad fullmakt borde väl räcka. När min svärmor blev änka bad hon mig att hjälpa henne ringa telefonbanken. Jag visste att det inte var ok men gjorde det ändå för att hon så gärna ville ha hjälp. Jag ringde upp, angav hennes kod och sa att hon satt bredvid mig men naturligtvis godkändes inte det och det slutade med att hon blev blockad från tjänsten. Efter ett tag kunde hon få tillgång igen och efter det lärde hon sig hur hon skulle göra.
Smidigt att kunna fixa med annat under väntetiden :D

Kommentera

Publiceras ej