Regn, regn, regn!

5kommentarer

Vad det regnar. Långpromenaden med min fyrbente blev något blöt idag igen. Tur jag har bra regnkläder. Vet inte hur många gånger jag tömt vattenmätaren på ön när jag varit här. Förhoppningsvis så gynnar det de dåliga grundvattennivåerna. Regn behövs så det är bara att gilla läget. Dottern fick snö, ett avstånd på ca 7 mil här ifrån. Misstänker att den snön inte lär ligga så länge. Just idag klagar jag inte oavsett i vilken form nederbörden kommer. Vi har det så varmt och skönt i stugan med tända ljus och sprak från spisen. Te och goda mackor till mig och lite annat att knapra på till Eddie. 

(null)

Hur är vädret hos dig?

5 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

06 Jan 2021 17:48

Vad avlägset och konstigt det känns med regn när det ser ut som det gör hos mig. Skönt att ni har det torrt och skönt inne i er mysiga stuga och att ni båda har godsaker att stoppa i er :D
Här fortsätter det kalla och härliga vintervädret :D
Kram

Anki

07 Jan 2021 07:13

Vi har haft mycket regn här också, men de senaste dagarna nollgradigt och mest uppehåll ... och lite snö ... väldigt lite :)
Jag gillar gröna vintrar, men det får gärna vara någon minusgrad och lite sol.
Kram

Erika

07 Jan 2021 09:00

Småsnöar och nordlig vind. Ruggigt.

Min kompis i Karlskrona började dagen igår genom att ligga och lyssna på regnet 🙂.

Micke

07 Jan 2021 11:11

Här har det snöat sen igår och hela natten så nu kan jag njuta av en god kaffe medan jag ser fastighetsägarnas personal skotta. ;)
Men det lär väl inte få ligga kvar detta heller så speciellt länge, men jag hoppas.

Grundvattennivåerna ja, verkar vara ett problem i hela landet skriver jag utan att undersöka det noggrant, vi får väl se till sommaren hur det utvecklat sig på området.

Ha en underbar Torsdag nu.

Micke

07 Jan 2021 11:11

PS: Förbaskat fin lykta :)

Kommentera

Publiceras ej