Nu har jag fått nog!!!

2kommentarer

I veckor har jag med konstens alla regler försökt döda flugorna som invaderat mitt hem nu en längre tid. Troligtvis så flyttade de in samma dag som en av mina blommor inköptes. Jag har testat såpa, ättika, ättiksprit, honungsblandning, diskmedel, citronblandning samt andra hopkok. Jag har hällt kokhett vatten i diskhon flera gånger per dag. Låtit blomjorden i mina krukor torka ut.  Jag har tömt sopor och kompost varje dag ibland oftare. Jag har dammsugit och torkat fönsterbrädor och gnott som en tok. Eddies vattenskål och matskålen har rengjorts varje dag. Inget har fått stå framme om jag kört till ön. Inget har hjälp. Men av en tillfällighet så läste jag ett blogginlägg inatt när jag jobbade och den metod  som presenterades där hade jag inte testat. Så idag åkte jag till blomsterlandet och inhandlade nematoder, nu tusan ta mig ska det hända saker. Nu är alla mina krukor matade med nematoder som ska på jakt efter larverna som lever på att mumsa på blommornas rötter. Om två veckor ser jag fram emot att ha ett flugfritt hem igen. Längtar. 

(null)

Spännande! 

2 kommentarer

Anki

25 Jan 2021 08:42

Ett elände med dessa flugor! Läste också blogginlägget om nematoderna ... håller tummarna för att det funkar!
Ha en fin måndag!
Kram

Ibod11 - Ingrid

25 Jan 2021 18:36

Usch och fy för dessa småflugor som plötsligt kan invadera ens hem. Jag har aldrig råkat ut för någon massinvasion men det räcker med ett litet antal för att man ska bli frustrerad. Lycka till med nematoderna. Snart ska du förhoppningsvis slippa de små marodörerna.
Kram

Kommentera

Publiceras ej