Hej mitt vinterland!

2kommentarer

Överdriver nog lite men marken var täckt av ett tunnt lager pudersnö när jag kikade ut i vintermörkret tidigt idag på morgonen. Jag hoppade i kläderna lite snabbt för att hinna ut med Eddie innan det vackra började smälta bort av salt och plusgrader. Halt som snor på vägen och syrenerna tutade från alla håll när Eddie och jag traskade på in i skogen. Det är något visst med minusgrader och snö som lyser upp hur lite det än är. När jag kom tillbaka från vår uppfriskade morgonpromenad käkade vi frukost för idag ska Nissarna få vandra till förrådet. Nisses och Nasses uppdrag är slutfört för denna gången. Granen och adventsljusstaken får stanna lite till, passar ju bra nu när det kommit lite snö. 

(null)

Måndag och jag är ledig, 
snart kommer min nattgäst. 

2 kommentarer

Anki

04 Jan 2021 13:36

Snö här också ... men bara lite :)
Ha en bra ledig dag!
Kram

Ibod11 - Ingrid

04 Jan 2021 19:12

Härligt att ni fick lite vinterkänsla och att ni hann ut innan snön töade bort :D Här har tomtarna också plockats bort och snart försvinner alla ljusstakar och stjärnor från fönsterna också. Lika mysigt som det är att julpynta till advent är det att få plocka undan allt efter nyår :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej