Dagens stick!

3kommentarer

Faktagranskad information!

Det är på1177 vårdguidens sida om vaccinationen mot covid-19 samt krisinformation.se- vanliga frågor och svar om vaccinet. På folkhälsomyndighetens hemsida hittar du faktabladet "Till dig som vaccinerar dig mot covid-19" på en rad olika språk. Det är viktigt att vi sprider rätt information eftersom desinformation och rykten om coronavaccinet sprids snabbt på sociala medier. Påläst och att sprida faktagranskad information kan vi bidraga med rätt kunskap när beslut ska fattas om att avstå eller tacka ja till vaccinet. Tyvärr är det nog så att i denna frågan bör vi nog alla ta vårt ansvar för att stoppa denna pandemi. Ingen har svar på allt men .....

(null)

Jag har idag tagit mitt ansvar för att stoppa pandemin. Allt har gått bra. När jag kom in på vaccinationsrummet blev jag väldigt glad när vår ssk från den gamla goda tiden stod där med sprutan i högsta hugg. Denna underbara person har följt mina barn och varit en fantastisk god hjälp på andra sätt sedan slutet på sjuttiotalet. Eliten har blivit inringd när den behövs som bäst. Nästa dos ska stickas i armen inom tre veckor. 

Jag är väldigt 
tacksam för alla
som kämpar för
att få stopp på
detta elände. 

3 kommentarer

Anki

21 Jan 2021 08:21

Så bra att du fått din första dos!
Kram

Ibod11 - Ingrid

21 Jan 2021 19:09

Jag har hört att det finns mycket desinformation men eftersom jag inte följer flödet på fb har jag inte sett det själv. Det är jätteviktigt att bemöta falska rykten med fakta och sanning men tyvärr tror jag inte att de mest hängivna anhängarna av dessa rykten lyssnar. Men förhoppningsvis kan de som tvekar ta till sig det som är rätt.
Bra att du har fått första sprutan och vad roligt att det var en gammal bekant som stack dig :D
Kram

Ibod11 - Ingrid

21 Jan 2021 19:10

Jag har hört att det finns mycket desinformation men eftersom jag inte följer flödet på fb har jag inte sett det själv. Det är jätteviktigt att bemöta falska rykten med fakta och sanning men tyvärr tror jag inte att de mest hängivna anhängarna av dessa rykten lyssnar. Men förhoppningsvis kan de som tvekar ta till sig det som är rätt.
Bra att du har fått första sprutan och vad roligt att det var en gammal bekant som stack dig :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej