Det är nog dags nu!

2kommentarer

Hur är det ens möjligt att jag inte äger några skidor. Även om jag bor i den delen av Sverige där det inte alltid finns snö vintertid så blir det ju ändå något tillfälle för att plocka fram skidorna. Det sista paret jag ägde och som jag slängde för ca 15 år sedan gick inte att åka på längre efter det att fästet lossnat. Jag lämnade in de på lagning men det lossnade igen. De stod i carporten några år innan de till slut hamnade på tippen vid en av årets rensningar. I många år blev det utförsåkning istället men helt ärligt så tröttnade jag på det där med upp och ner. Det enda som var positiv med den aktiviteten var att det behövdes bara lite minus några dagar så startades snökanonen i backen. 

(null)

Igår var jag och kikade på en av stadens friluftsanläggningar och fann dessa fina skidspår. Det var nära att jag åkte och köpte mig ett par skidor. Men som alla andra år så ska det velas och avvaktas. Sparkstöttingen åkte fram iallafall så nu blir det åka av på isen. 

(null)

 Nu är allt packat inför
en heldag ute i solen. 

2 kommentarer

Micke

13 Feb 2021 12:08

Sista skidorna jag ägde var väl i 13-årsåldern nånstans, en resa till fjällen blev det och lite annat.
Nu för tiden är intresset för nämnda aktivitet minimal men jag skulle vilja ha ett par längdskidor, men först måste jag köpa en gård med lite mark att åka på ;)

Ha en underbar lördag.

Ibod11 - Ingrid

13 Feb 2021 18:22

En spark är minst lika kul att ge sig ut på äventyr med och särskilt om det finns fina isar eller snöiga gångvägar att ta sig fram på. Jag har fått ge upp skidor både på längden och tvären och att stå lätt framåtlutad på en spark och sparka mig fram funkar inte heller. Men jag minns att det var kul och numera tar jag mig fram på annat bra sätt :D Hoppas att du fick en superhärlig dag i solen :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej