Picklade Chilifrukter

3kommentarer

Min svärdotter har varit väldigt flitig med skötsel av sina chiliplantor, det har vattnats och krukorna har flyttats runt för att uppnå allas behov. Tänk att det finns så många fina färger på frukterna. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Frågan är ju nu bara då vad man ska göra av all denna färgsprakande chilin. Jag hittade ett recept inatt när jag googlade loss på picklad chili som vi bara måste testa. Låter ju hur gott som hels tycker jag. 

(null)

(null)

(null)

Vi ska bara låta de färgglada chilifrukterna
få mogna i egen takt först innan de 
hamnar i glasburkar. 
 





3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

15 Aug 2021 18:46

Vilken färgprakt och vad dekorativt med så många tillsammans. Det kan säkert bli riktigt gott om du följer det receptet men hur ska ni kunna äta upp alla dessa chilifrukter :D Men ni är många och ni får väl ha ett chilikalas i höst :D
Kram

Erika

16 Aug 2021 06:53

Mina kompisar på Björkholmen har också odlat en massa chili i år. De har tydligen köpt en tork och ska prova att göra egna chiliflakes🌶.

Erika

16 Aug 2021 06:53

Mina kompisar på Björkholmen har också odlat en massa chili i år. De har tydligen köpt en tork och ska prova att göra egna chiliflakes🌶.

Kommentera

Publiceras ej