Hej Augusti

4kommentarer

Detta inlägg började jag skriva i juli och nu är det redan augusti. Regnet öser ner på utsidan av mitt fönster, åskan mullrar medan blixtrarna lyser upp i mörkret. Jaha.... jag ska inte bli långrandig med att oja mig över att tiden går fort, rusar iväg eller försvinner som en skenande häst. Augusti är ju för övrigt en  väldigt trevlig månad då fruktträden bjuder på äppel och päron, tomterna brukar hänga röda och fina i klasar och vitlöken i trädgårdslandet är klara för provsmakning.  Svamparna i skogen och blåbären som vill bli plockade, finns ingenting att klaga på egentligen. Jag sitter här så nöjd och glad med långfingret korsat över pekfingret och med den andra handen som krafsar i asken efter den tredje chokladbollen  som tröst. 

(null)

I augusti ska jag bara göra tråkiga och dryga saker. Sitta i telefonkö till exempel, det är väldigt drygt när det är 129 för i kön. Eller varför inte åka till provtagningen en måndag, Jag kommer säkert att komma på flera drygheter under tiden jag sitter där och väntar. Just nu kom jag på dryghetens dryghet, skrapa på lusthuset. Hela augusti är just nu räddad. Denna månaden kommer att bli väldigt lång. 

(null)

Längtar 🤣


4 kommentarer

Anki

01 Aug 2021 10:30

Oj då ... hoppas alla dryga saker går fort undan och att alla roliga saker blir många istället!
Augusti brukar vara en bra månad ... sen kommer september - min favoritmånad :)
Ha en fin söndag!
Kram

Ibod11 - Ingrid

01 Aug 2021 19:20

Jag tycker att sommaren har flugit förbi samtidigt som den har varat oändligt lång. Kan inte riktigt bestämma mig. Men du har en väldigt bra strategi för att hålla kvar den lite längre :D Hahaha, att ha långtråkigt för att något ska räcka längre...vilken bra uträkning. Men jag föredrar nog ändå att ha trevligt. Jag hoppas att du kan mixa drygheterna med lite glädje och roliga äventyr och att hösten, när den väl kommer, blir helt fantastisk.
Kram

BP

01 Aug 2021 23:42

Stort tack för titt-in hos mig:-) Du är en helt ny bekantskap för mig och efter att ha läst bara ett inlägg kan jag säga att jag gillar dina tankar skarpt!
Kan förresten påminna om kräftskivor och surströmmingspartajer den här månaden. Orkar inte heller påpeka kortare dagar och rejält kallare kvällar;-)
Vi lär nog överleva det också, bara vinter dröjer;-)

Hanna Karlsson

02 Aug 2021 07:29

Hoppas att inte allt med augusti blir drygt utan att du får göra roligheter också. Håller med om att det låter drygt med lusthuset

Kommentera

Publiceras ej