Gravsten på plats

1kommentarer

Mamma har länge undrar när pappas gravsten ska komma på plats, jag tycker det bara är bra att det dröjt. Det är nu fyra månader sedan pappa lämnade jordelivet. Gräset som såddes någon dag efter begravningen grodde på direkten, fick säkert lite vattningshjälpa av vaktmästaren eftersom det var rätt så torrt där ett tag. Men i höst har det regnat rejält så jorden blev snabbt fuktig och porös så risk för att stenen ska börja luta är ju större om den inte står stadigt från början. Mitt barnbar N ville följa med och titta på nya gravstenen. Den blev godkänd och hon var säker på att Gmorfar skulle varit nöjd. Det blev ju lite tråkigt från november 2019  och fram till han gick bort eftersom inte någon av hans barnbarn eller barnbarnsbarn vågade besöka honom, han var så infektionskänslig. Som om detta inte vore nog så kom C-19 också och då blev det ju verkligen kört på besöksfronten. Det är ju så det är för många just nu tyvärr. 

(null)

Det blev en fin stund ❤️

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

22 Nov 2020 20:58

En jättefin sten och vad bra att du fick sällskap dit. Jag känner en liten klump i halsen när jag ser stenen och tänker på hur du kände. En fin plats att besöka och prata lite med din pappa. Jag hoppas att din mamma får möjlighet att komma dit också och det skulle säkert betyda mycket för dig också.
Kram

Kommentera

Publiceras ej