Storstädning!

1kommentarer

I början på veckan drog dottern och jag till stugan för att vårstäda. Ni vet när man vänder upp och ner och ut och in på allt. Varje liten pryl skulle synas och dammas. Hela köket var fullt av grejer eftersom vi bar ut allt dit förutom sängar och lite andra större möbler. Alla sängkläder byttes, filtar och täcken vädrades. I flera dagar höll vi på. Det tar tid när det ska göras riktigt. Har hallen och två fönster kvar att putsa annars är vi mer än nöjda. Nu när jag var i stugan igår en snabbis för att gjuta klart en grej till flaggstången så ville jag bara sitta inne för att det var så rent och fräscht. Får köra dit en dag när det regnar, bara för att slappa. Bönderna vill ha regn nu, så jag hoppas för deras skull att den önskan snart blir uppfylld. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Trevligt fortsättning 
på pingstafton.

1 kommentarer

Ibod11-Ingrid

02 Jun 2020 07:35

Vad fint och mysigt du har det i din fina stuga. Skönt att du fick hjälp med storstädningen och säkert är det ännu skönare att allt är gjort nu 😊 Jag håller tummarna för att det blir regn, både för din och böndernas skull 😄
Kram

Kommentera

Publiceras ej