Hörninge mosse!

2kommentarer

Svårt att låta bli. Hörninge mosse har fått besök igen. Tanken är att jag ska försöka hitta alla tjugo orkidéer som växer där. Jag har ännu så länge bara hittat tre, Krutbrännare, Johannesnycklar och Sankte Pers nycklar. Här är så vackert med alla blommor. Gullvivorna täcker nästan marken på vissa ställen. Idag hittade jag även Majviva och Gulärt. 

Krutbrännare 

(null)

Johannesnycklar

(null)

Sankte Pers nycklar

(null)

Majviva

(null)

En mycket bra söndag
med andra ord.


2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

25 May 2020 18:47

Vilka söta små blommor du hittade. Nycklarna och Majvivan känner jag igen (men jag kunde inte namnet på Majvivan) men Krutbrännaren tror jag inte att jag har sett. En väldigt fin orkidé. Spännande att få följa med i dina orkidéletarvandringar. Lycka till med att hitta alla olika sorter :D
Kram

Pernilla

27 May 2020 20:35

Nycklar har vi gott om. Överallt! Men jag är lite dålig på det där med orkidéer. Nattens drottning tror jag den heter, den som är vit och tunn och blommar på natten. Sen har vi väl Adam och Eva? Eller är det nycklar de också?
/P

Kommentera

Publiceras ej