Byta eller renovera?

4kommentarer

Min lilla veranda på stugan har varit i behov av en renovering länge. Fönsterbågarnas färg flagnar och träet är blottat. Taket flagnar efter en liten vattenläcka samt att mögelsporer fått fäste i taket. Kan inte påstå att den varit prioriterad med tanke på allt annat som behövts att göras. När vi är många i stugan så behövs alla utrymmen och den där verandan har varit mer en skräpsamlarplats än det syftet som jag tycker den ska ha. En natt på jobbet så kom svaret till mig att nu är det dags. Golvet ska brytas upp och isoleras. Jag var väldigt nyfiken på hur det såg ut där under trallen, blev inte det minsta förvånad när jag upptäckte spindelnästet som blottade sig när de första trallen tagits bort. De spröjsade fönsterna ska bytas ut mot isolerglas utan spröjs för att jag ville ha mera ljusinsläpp. Det känns omöjligt att renovera upp de som redan finns om de ändå måste bytas ut framöver. Jag tänker lite som så att det ska vara lätt att underhålla i framtiden. Den dagen jag blir pensionär så vill jag lägga tid på att odla inte skrapa fönster. Allt är beställ och isolerglasen levererades i förra veckan. Nu väntar jag på att dubbeldörrarna ska bli klara från fabriken, men det är förseningar på grund av covid-19. Kommer att bli grymt nöjd när jag är klar, det säger min magkänsla iallafall. Vill åka till stugan nu. 

(null)

(null)

(null)

Fortsättning följer!

4 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

18 Mar 2020 08:35

Ett bra beslut och du kommer att bli fantastiskt nöjd när det är klart. Det är jättesynd att inte använda den härliga verandan till annat än förråd. Jag är så imponerad av dig och alla dina byggprojekt. Men lönen för mödan gör att det är värt allt slit :D Kanske tar jag en liten tur till Öland i sommar och kommer förbi med uppmuntrande tillrop och kanske lite fikabröd. Det är inte helt klart men jag måste ändå åka söderut.
Kram

Micke

18 Mar 2020 11:24

Jo...nog bäst att fixa det innan pension...väl där så vill man ju göra annat....bra tänkt.

Stort lycka till med allt nu. :)

Anki

18 Mar 2020 11:24

Då har du en del att göra framöver! Blir säkert jättebra!
Ha det gott!
Kram

Pernilla

19 Mar 2020 22:26

Det kommer bli jättefint!
/P

Kommentera

Publiceras ej