Vinrankan levererar

1kommentarer

Det är andra året i följd som min vinranka ger söta goda druvor. De är i och för sig inte mogna ännu men förra årets druvor var det iallafall. Jag tycker inte om när det växer längs  med väggarna men det här är för gott så den får vara ifred. Tuktar den lite ibland för den har en förmåga att växer in över allt. Jag funderar på att ta sticklingar nästa gång den ska beskäras så kanske jag kan  hitta en annan bra växtplats för de små druvorna. Om inte annat kan det ju vara kul att se ifall jag lyckas.

(null)

(null)

Eddie vaktar!

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

06 Aug 2020 16:58

Vilken lyx att kunna gå ut och plocka sina egna druvor. Nu blir jag lite avundsjuk. Men jag är naturligtvis glad för din skull :D Tur att Eddie vaktar druvorna så att ingen kommer och stjäl dem. Frågan är om han kan försvara dem mot hungriga fåglar eller om de lyckas få smaka. Om nu fåglar gillar druvor, det har jag ingen aning om ;)
Kram

Kommentera

Publiceras ej