Sommaren torkade ut gräsmattan!

1kommentarer

För två år sedan så var det väldigt torrt och varmt och min gräsmatta på ön bara försvann. Den hade klarat torka innan så jag tänkte den kvickar säkert till när regnet kommer. Jag gav den gödning på hösten för att ge den lite extra näring. Hur mycket jag än önskade och hoppades så var den död. Nu ser den alldeles bedrövlig ut. Ängssyran tronar majestätisk upp från den spruckna ökenjorden. Klippte de långa spröten med tillhörande bladverk för några veckor sedan. Nu ser det lika dant ut igen. Så nu är dags att göra något åt bedrövelsen. Förberedelse för detta pågår. Mer om detta framöver. 

(null)

Bara till att 
påbörja projektet!

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

29 Aug 2020 20:08

Det ser riktigt illa ut och jag har nog aldrig sett en så skadad gräsmatta förut. Kan Öland vara extra hårt ansatt av väder, vindar och torka för gräs brukar kunna gulna men inte försvinna. Jag hoppas att du lyckas få den grön och fin till nästa säsong. Lycka till!!!
Kram

Kommentera

Publiceras ej