Låna fem få en!

3kommentarer

Biblioteket i Karlskrona uppmanade till mera läsning genom ett sommarlovserbjudande till lässugna barn och ungdomar mellan 6-15 år. Låna fem och få en. Naturligtvis så nappade ett av mina barnbarn på detta erbjudande. (Ska man gå till biblan måste man ha munskydd, enligt N) Som gåva valde N för mig en klassisk saga men som nu plötsligt förvandlad till en skräckhistoria för barn. Enligt dottern var det ingen godnattsaga iallafall. Säkert kommer den bli en favorit bland böckerna, det är mycket skräckhistorier nu. 

(null)

(null)

(null)

Hoppas jag får
låna den.


3 kommentarer

Anki

30 Aug 2020 06:28

En bra idé för att få barnen att läsa mera. Spännande böcker!
Ha en bra söndag!
Kram

Erika

30 Aug 2020 07:57

Fiffigt av biblan! Läsa är livet! (Min studiebästis bör f ö i Karlskrona och frekventerar biblan flitigt 🙂.)

Ibod11 - Ingrid

30 Aug 2020 20:06

Jättebra idé och jag hoppas och tror att det ska få effekt. Men kanske är det mest de som älskar att läsa böcker som nappar. Det finns många läskiga sagor så egentligen behöver nog inte klassikerna göras om till skräckhistorier. Men om det lockar fler att läsa så är det väldigt bra.
Kram

Kommentera

Publiceras ej