Soppa på vedspisen!

2kommentarer

Gårdagens middag som även blev dagen middag tillagades på vedspisen. Härliga underbara vedspisen. Soppa är perfekt när vädret är så ruggigt. Soppa är ju så grymt gott också och väldigt varierande. Denna soppan är gjord på potatis och squash. Koka upp vatten, tärna potatisen och squashen låt koka tills den är mjuk. Skär ett paket bacon, strimla en spetspaprika, hacka en vitlök, stek tills det fått fin färg. Har jag ingen bacon hemma så brukar jag fräsa till det jag har, lök, paprika, ärter, ja lite vad som. Detta kryddar jag sedan med chilie, gott när det blir lite hett eftersom fräset bara ska ligga på toppen av soppan. Häll önskad mängd matlagningsgrädde i soppan. Förhöjer smaken. Krydda med örtsalt och vitpeppar. Ibland gör jag en slät soppa, igår blev det med bitar i. Skar även upp några tomater och la på kanten. 

(null)

(null)

Mumsigt! 

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

11 Nov 2019 13:12

Jag funderade lite på hur jag ska skriva eftersom jag inte är särskilt förtjust i soppa. Men jag kan ju vara glad för din skull för att du gillar soppa och fick något du tyckte väldigt mycket om :D
Kram

Erika

11 Nov 2019 15:04

Perfekt höstmat👍

Kommentera

Publiceras ej