Drutten och Jena!

2kommentarer

Minns ni Drutten och Jena. Tror bestämt att det från början var en rysk dockfilmsserie, så om jag inte minns helt fel började visas här i Sverige någon gång på 70-talet.  Jag tittade ofta på det eftersom min lillebror var väldigt förtjust i appan Drutten och krokodilen Jena. Jena var min favorit. Så när vi i skolan på teckninglektionen i valfritt material skulle välja en figur från något barnprogram eller barnbok så fick det bli en Jena i sten. Det var idag när jag var i förrådet för att leta upp en sak som Jena tittade på mig och undrade om han var bortglömd. Fråga mig inte varför han har klarat sig kvar trots alla utrensningar. 

(null)

  (null)

Soligt men kallt i vinden!

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

15 Apr 2019 16:19

Klart jag minns Drutten och Jena :D Jag gillade nog Drutten mer eftersom han var så söt. Jena var den förståndiga som förklarade hur det var för Drutten. Jag tycker väldigt mycket om din fina Jena. Kul att den finns kvar :D
Kram

Pernilla

17 Apr 2019 10:10

Nostalgi!! Halv 7 med Svan och hon....vad hette hon?
Men jag minns inte att
Drutten var en apa. Jag uppfattade nog henne annurlunda då, haha!
/P

Kommentera

Publiceras ej