Lite av varje!

2kommentarer

Nu tar jag helg, det sa jag förra veckan också då det var fredag. Bilen var packad och jag var på väg till Öland. Ett samtal senare så var siktet inställ på Karlskrona igen. Kris på jobbet så det var bara till att vända för att vila innan jobbet. Även denna fredagen är bilen packad, får se hur långt jag hinner denna gången. Men först blir det fredagsmys hos några vänner. 
Gjorde en inventering i min strumplåda idag då jag grejade lite, såg att jag inte behöver köpa några nya strumpor på bra länge. Jag hade till och med nya där inte lappen ens var borttagen, inköpta i Australien för två år sedan. Frågan är bara hur sugen jag är på att ha strumpor med grodor och krokodiler på. 
Julklapparna är på g och det ser ut som jag håller min tidsplan på att allt ska vara klart tills på söndag. Näst nästa vecka börjar julgransförsäljningen och då finns det inte tid för något annat. 
Nu är det tid för lilla pälsklingen att få lite kärlek och motion innan jag ska uträtta lite ärenden som ska med till stugan. Just det ja, äta också! Det får bli lite gröt med nyttiga och goda blåbär.
 
 
Trevlig fredag!
 
😁

2 kommentarer

Micke

09 Dec 2017 16:18

Jo...strumplådan är välfylld även här, ska nog ta och gå igenom och slänga de mest slitna gamla sockarna...jag är för snål har frugan sagt mig ;)

Här står plastgranen redan i full mundering...det funkar.

Ha det jättefint och hoppas du kom iväg denna gång.

Pernilla

10 Dec 2017 10:08

Jag har drösvis med ”mycket-slitna-men-inte-helt-slut-strumpor”. Fattar mig inte riktigt på min egen snålhet. Ska nog sätta upp en rensning av strumplådan på listan, jag också.
Granar? Säljer du granar? Har en kund som odlar och säljer. Hon är upptagen från halva november med sina granar. Här köper många granar till advent att ha ute. Själva har vi plast. Maken är allergisk och ett granris brukar han klara av men ingen gran. Det blir för mycket. Trist, tycker jag.
/P

Kommentera

Publiceras ej