Efter en mycket trevlig helg!

2kommentarer

Sitter på jobbet och njuter av helgen som gått. Har varit i stugan med bästa sällskapet, tänt första brasan, skålat och ätit ostbricka. Snön föll och marken blev vit på ett ögonblick, min galna hund blev överlycklig och sprang runt som en tok. Jag föredrog att sitta inne när det knastrade så gott från vedspisen och den härliga värmen som spred sig medan de vita dansade ivrigt ner från skyn. Synd vi skulle hem, hade mer än gärnat stannat några dagar eller kanske hela veckan om det inte hade varit för att plikten kallade.
Lite spisvärta och planeringen påbörjad hur det ska bli runt om min fina spis. Ska se om jag möjligtvis kan få tag på lite gamla kakelplattor eftersom jag valde att ha de kvar som satt där från början. Kul att bevara lite av det som varit, även att det är både snett och vint. Kommer att bli sååå bra när det är klart. Det bästa är ju att spisen går att använda nu. 
 
 
Snart får jag hem och sova 😴!

2 kommentarer

Gittan

11 Dec 2017 07:22

Så härligt med vedeldning så mysig värme. Snön gör det ju ännu bättre till känslan. Ha det bra och sov så gott. Kram 😉

Pernilla

11 Dec 2017 12:43

Så fin den blev. Tänk vad lite svärta kan göra.
/P

Kommentera

Publiceras ej