Förodling!

2kommentarer

Krasse har alltid varit min favorit bland de hemmaodlade blommorna. Lätt att få till att gro och fina att titta på med alla sina färger och olika former på blommorna. I år blir det gul fjärilskrasse, röd buskkrasse och den vanliga slingerkrassen. När barnen var små så brukade de få en eller flera påsar med krasse för att plantera där de själva tyckte det skulle passa in med en vacker blomma. Det var alltid lika kul att se var ett litet frö hade stuckits ned av små flisiga händer när krassen började att växa. Det var många som höjde ett förvånade öga när det växter krasse i potatislandet, i krukan med persilja eller i en liten skreva i någon sten. Nu för tiden blir det mestadels i krukor som det planteras. Kanske jag skulle låta mina minsta barnbarn få var sin påse när de kommer till mig i stugan om några veckor. Kanske kan bli en årlig tradition 😃. 
 
 
Måndag och det blåser på Ön.
 
😁

2 kommentarer

Pernilla

10 Apr 2017 22:36

Ett bra tips! Jag ska nog införskaffa en påse jag också. De tål värme och sol och är färgglada och fina.
/P

Micke

14 Apr 2017 11:24

Snart dags för frugan att få igång odlingarna på balkongen...trevligt att sitta där och se allt växa tycker jag.

Glad påsk nu. :)

Kommentera

Publiceras ej