Träningsplanering!

1kommentarer

Tänk om jag hade kunnat vara lika motiverad att träna inför ett lopp som jag är efter jag sprunget ett. Jag har under några år sprungit en del och det har gått bra trotts att jag inte legat i med träningen, har ju alltid tyckt om att röra på mig men det är ju inte detsamma som att träna till ett lopp. Att förändra och att göra saker till en vana tar upp till sex månader kontinuerligt träning eller vad det är nu man vill förändra. Under dessa månader hinner jag hitta hur många undanflykter som helst. Nu i år har jag inte behövt skylla på något eller klura ut några undanflykter heller eftersom jag inte skulle anstränga mig eftersom jag har haft lite problem med delar av maskineriet. Men nu måste jag ta tag i detta. Både kortsiktiga och långsiktiga delmål är satta och ännu så länge sköter jag mig.... det har gått typ två veckor :-D. Göteborgsvarvet är spikat och avgiften betald, det är nästa exakt 7 månader dit så förhoppningsvis har den där vanan ätit upp motviljan. Det ska vara enkelt, roligt och inspirerande och det är precis så mina mål är satta. Måste säga att jag är nog mer taggad än jag varit tidigare, kan ju bero på belöningarna som väntas då de olika delmålen är avklarade. 
 

:-)
  

1 kommentarer

Gittan

12 Oct 2016 17:21

Duktig du är som gör ett sånt lopp, det är bra gjort.
Ja det tar ju ett tag att få in nya vanor. Kram.

Kommentera

Publiceras ej