Nyårslöfte!

5kommentarer

Jag och mina nyårslöfte! Jag tycker att det är så kul att avge nyårslöfte. Syftet kan variera och jag stångar inte pannan blodig ifall jag skulle tappa bort löftet sådär i mars. De sista åren har jag faktiskt hållit mina löften och det taggar till att avge nya. Förra årets löfte höll jag hemligt eftersom jag ville bevisa att man utan ansträngning kan få lite extra klirr i kassan. Det var under en av alla mina promenader med lurvetass så där i början på året som min idé bara dök upp eftersom det råkade ligga en mitt framför mina ögon. Jag skulle plocka tomburkar, inte rota i papperskorgar utan bara plocka upp de som låg slängda. Ibland tog jag påse med mig, ibland så fick en bajspåse rycka ut. Tyvärr så lämnade ju pälsklingen min sida i februari 2015 så då blev det inte lika många promenader och inte lika många tillfällen att hitta burkar, men stötte jag på någon så fick den följa med hem. Tur eller otur men på min gata så låg det (ligger fortfarande) ofta burkar/flaskor på gatan som jag blockade upp och la i bilen. Hur som så i slutet på året 2015 tömde jag min sparbössa och pengarna räknades och jag råkade vara 1050 kr rikare. 
 
 
 
Årets nyårslöfte ska ni snart få veta!
 
😎 Solen skiner hos mig! 

5 kommentarer

S

15 Jan 2016 06:30

Ingen dålig skörd, minsann! :)

(Och vilken supercool sparbössa)

Kram!

AnnaKK

15 Jan 2016 23:27

Det finns ju faktiskt de som mer eller mindre lever på att plocka burkar, så jag är inte helt förvånad över summan du fick ihop. :-) Årets löfte är förmodligen att du ska minst tredubbla intäkterna genom att plocka burkar i soptunnor och papperskorgar också!? ;-D

Grattis till nya jobbet!! :-)

Lena i Wales

16 Jan 2016 15:19

Bra gjort!
Vilken rolig och fin bössa! Gillar den!

Lena i Wales

16 Jan 2016 15:19

Bra gjort!
Vilken rolig och fin bössa! Gillar den!

Lena i Wales

16 Jan 2016 15:23

Bra gjort!
Vilken rolig och fin bössa! Gillar den!

Kommentera

Publiceras ej