Min nya städkompis!

3kommentarer

Inte hade jag en aning om att ättika var så bra hjälp till allt möjligt. Jag har sällan ättika hemma eftersom jag tycker att det både luktar och smakar illa. Men skam den som inte kan ändra sig, nu har jag köpt hem så jag har både till stugan och lyan. Naturligtvis så testade jag om det verkligen var så bra som man kunde läsa sig till på Perstorps hemsida. Jag började med att kalka av min vattenkokare som hade en beläggning av allt kalkrikt vatten som kokats i den. Mycket nöjd med resultatet. Så putsades det lite fönster med en skvätt i, mina finglas diskades och i sköljvattnet så hällde jag en liten skvätt ättika. Lika nöjd över dessa resultaten. Så kom då testen som jag inte trodde skulle ge samma goda resultat, min gamla emaljerade kannà som alltid står ute med vatten i den var så ful i botten av en tjock beläggning. Den har jag skurat med allt möjligt men inte fått bort hälften av beläggningen. Ättika och varmt vatten som fick stå ett par timmar och jag är förbluffad, inte en skymt av något svartbrunt i botten. Enkelt och bra att ha hemma både mot odörer, fläckar och mycket annat. Prova du också!
 
 
 
Söndag och helgen har varit fantastisk!
 
😎

3 kommentarer

Inger Maryissa

20 Sep 2015 13:37

Jag har hört talas om att ättika ska vara bra till olika saker
men att det var så bra som du berättade.....det visste jag inte..
det blir ju en annan sak när någon man känner berättar om det och hur det funkar
ska nog köpa hem en flaska
tack för tipset
kramar

S

20 Sep 2015 20:19

Just för avkalkning har den använts här hemma.

Mannen tog nyss fram bakpulvret, det ska blandas med varmt vatten för att rengöra spisplattorna.

Och lite kvällsläsning ;)
http://www.dopguiden.se/gordetsjalv/husmorstips.html

Kram!

Annika

21 Sep 2015 09:48

Har oxå testat ättika och det fungerar jätte bra. Kanske till och med mot dessa äckliga bananflugor.....
Måndagskramen

Kommentera

Publiceras ej