Attjo eller prosit?

4kommentarer

En natt då jag jobbade i en annan patrull för något år sedan så kom vi hem till en liten dam som låg i sin säng och vi var där för att byta hennes inkontinensskydd. Damen brukade inte vara så talförd under besöken enligt min kollega så vi jobbade på under tystnad. Det var mitt under bytet som jag kände hur det började killa i min näsa, jag gjorde allt för att försöka kväva min nysning men till slut gick den inte att hejda. Jag nös så tyst jag bara kunde i mitt armveck och när jag sedan skulle fortsätta med bytet öppnade den lilla damen munnen och sa "attjo din jävel". Min kollega och jag tittade på varandra något paffa och den lilla damen fortsatte "du vill väl ha tillbaka din själ" och det tackade jag naturligtvis för. Vi skrattade gott åt händelsen när vi sedan kom ut i bilen, för det var ju inget som vi hade förväntat oss att få höra av den tystlåtna damen.
 
 
Måndag och ny vecka!
 
Härligt!!!
 
:-)
 
 

4 kommentarer

Soffie

14 Sep 2015 20:55

Hihi vilken liten tant,hoppas nu du inte blir förkyld.ååå snart sticker du guu va härligt för dej,hur länge blir du borta? Kramen

Gilla

15 Sep 2015 09:16

Det var kul att kika in hos dig igen. Så var det roligt att få ett gott skratt på morgonen.

Kram/Gilla

S

15 Sep 2015 09:22

Det var ju jättebra att du fick tillbaks själen, lite jobbigt att vara utan. ;)

Kram!

Inger Maryissa

15 Sep 2015 19:14

Men så kul det du berättar om denna dam........kan tänka mig ni blev överraskade
speciellt eftersom hon annars var så tystlåten av sig..
Vilken underbar bild du har här
Kram

Kommentera

Publiceras ej