Blåskontroll!

1kommentarer

Efter att ha fått blåsa ett x antal gånger i alkomätaren i natt så är jag helt säker på att min huvudvärk inte beror på för mycket alkoholhaltiga drycker men att jag druckit för lite av annat är jag helt säker på. Alkomätare i våra kommunala bilar tycker jag är bra, man tror ju inte att det finns så korkade människor som tar tjänstebil och kör påverkad men tyvärr är sanningen sådan. Enligt polisen är mörkerantalet för att man kör påverkad stor eftersom det inte finns möjlighet att stoppa alla som kör på fyllan eller dagen efter. Det var inte så längesedan som jag själv fick bevittna en man som knappas inte kunde stå på benen som tog bilen och körde iväg. En tjej försökte stoppa honom men han nästa körde över henne för att han blev arg. Jag tog min bil och körde bakom honom tills jag fått tag på polisen, färden slutade i diket och ingen kom till skada som tur var. Det är inte alltid som det slutar så tyvärr. Jag hoppas att alla som firade in det nya året med alkoholhaltiga drycker i sitt glas i natt tänker på att bilen kan få stå idag.
 
 

Gott Nytt 2015
 
Vi ska vara rädda om varandra i trafiken!
 
:-)

1 kommentarer

S

01 Jan 2015 16:12

Men fy, så läskigt! Tur att det inte blev värre konsekvenser.

Häromdagen blev en bil stående mitt i en stor korsning här i stan, kanske 50 m från polishuset. Föraren var aspackad och hade helt enkelt däckat. Det var mitt på dagen dessutom. Man ska inte tro att rattfyllerister bara är ute på fredag kväll.

Nåväl, jag hoppas att du blir av med din icke-bakfulla huvudvärk!

Kram!

Kommentera

Publiceras ej